Výnos internetové reklamy za první půlrok
Publikováno dne: 26.11.2012
Podle společnosti Interactive Advertising Bureau, která již od roku 1996 sponzoruje pravidelné půlroční přehledy o příjmech internetové reklamy, zaznamenalo letošní první pololetí historicky nejvyšší hodnotu.
Meziroční růst o 14% a celkové příjmy dosahující 17 miliard dolarů. To jsou čísla, která se této společnosti podařilo vypátrat. Přitom v roce 1996, kdy IAB s reportem začínala, vyšly příjmy z internetové reklamy na „pouhých“ 82 milionů dolarů. Co se týče zmíněného prvního pololetí, není nárůst o 14% nijak rekordním, nicméně šlo ale o druhé největší navýšení příjmů z online reklamy, pokud nás bude zajímat čistě částka, o kterou se zvedly. Podívejme se na jednotlivé oblasti internetové reklamy v uplynulém pololetí:
- vyhledávání si polepšilo o 19% (6,84 mld. ⇒ 8,13 mld. dolarů)
- display reklama si přilepšila zhruba o 4% (5,35 mld. ⇒ 5,59 mld. dolarů)
- bannery vzrostly o 11% (3,27 mld. ⇒ 3,62 mld. dolarů)
- video o 18% (891 mil. ⇒ 1,053 mld. dolarů)
- mobilní reklama vzrostla téměř o 50% (636 mil. ⇒ 1,2 mld. dolarů)
Nejvíce za reklamu na internetu utrácely maloobchody (3,4 mld. dolarů), dalším velkým „investorem“ byl i automobilový průmysl (2,2 mld. dolarů). V celkově stagnující ekonomice je podle analytiků IAB dvojciferný růst internetové reklamy důkazem, že je živá a daří se jí dobře.